dijous, 12 de novembre del 2009

Hikkaduwa surf contest!!

Els dies han anat passant a Hikkaduwa sense que les onades fossin bones (gairebé insurfejables). Fins fa tres dies. Ens despertem a les 6, com cada dia, per comprovar si el mati ha portat la calma que les onades necessiten, desanimats perquè fa molts dies que no surfegem, i no hi ha gaire res mes a fer. El "main point", l'onada que te la fama de ser molt bona, no funciona de cap de les maneres, està molt desordenat, però en Matt, un australià que està a la mateixa guesthouse, diu: "em sembla que al beach break hi ha algo..." El beach break és una onada que hi ha a uns 300 metres del main point, normalment es una merda però quin remei, anem a veure-ho. Acollonant. Tot i el temporal (o degut a ell) trenquen unes onades guapíssimes, de més de dos metres i obrint un bon tros. Entrem, patint i suant perquè hi ha una corrent de la òstia, però quan arribem al pic tenim la recompensa: unes onades bestials per nosaltres sols! Al cap d'una estona comença a venir gent, però hi ha onades per donar i per vendre.

I així cada dia des de llavors. Tres sessions de surf al dia, dures, ja que hi ha molta corrent, però amb onades tremendes. I les tardes passades assentats prop del mar o al voltant de la taula d'un restaurant de rotis, amb gent de per tot arreu: australians, israelians, italians, anglesos, indis... i uns quants locals molt benparits, aqui hi ha gent molt maca. La Prisca va arribar fa uns dies però avui ha marxat cap a Weligama, una platja on les onades són molt més suaus. Va intentar entrar el primer dia però no hi va haver manera, això és bastant bèstia i ella acaba d'arribar de Suissa, sense haver surfejat una bona temporada! La trobarem a faltar, ja que cada tarda, com que no teniem res mes a fer, hem estat fent ioga. Bàsicament ella era la única que en sabia, o sigui que ens hem quedat sense professora. En principi jo també baixaré cap al sud, però de moment les onades aqui son molt bones, i a part demà i demà passat tinc un compromís. Hi ha un campionat de surf organitzat per uns nanos d'aqui, el Hikkaduwa surf contest, i jo m'hi he apuntat!! Tinc molt clar que no passaré ni la primera ronda, aqui hi ha gent molt bona i jo sóc un paquet, però la inscripció era molt barata i t'assegures una horeta d'onades per tu sol (bueno, i tres més) i molts espectadors. I competir és divertit, i amb una mica de sort encara rascaré algun premi. Ja veurem. De moment em centraré en la preparació: menjar tant de roti com pugui per agafar energies!!