diumenge, 28 de març del 2010

Montañita

De bon matí em desperto a Santa Elena. Són poc més tard de les 6 i tinc ganes d'arribar ja a Montañita i ficar-me a l'aigua. Arriba l'autobús i esmorzo una cosa que em venen a la parada, em sembla que pure de patates fregit farcit de formatge i carn o algo per l'estil. Saludable, vaja. Una horeta i pico de bus, que em semblen 30 hores, i arribem a Montañita. De bones a primeres, força lleig, ja que mig poble està en obres. M'expliquen que es preparen per sertmana santa, però no ho entenc gaire perquè per setmana santa falta menys d'una setmana i tot allò no ho acaben ni de conya, i menys amb el ritmo latino que porten. Un mes o menys treballa i vint s'ho miren. Dóno una volta pel poble i cada cop m'agrada més, i quan arribo a la platja ja m'agrada del tot. Hi ha un merder de backpackers, sobretot americans, xilens i argentins, i bastant de surfero. El que m'agrada, però, és la onada de la punta. Com el nom indica esta a la punta de la platja, trencant sobre unes roques, i trenca d'allò més be!! Les onades deuen fer cap a uns tres metres, hi ha un swell bastant canyero. El que no m'agrada tant es que hi ha un munt de gent surfejant!

Vaig cagant llets a trobar un hostal a davant de la onada, i em claven una mica pero el lloc es maquissim. Trobo una taula de lloguer i em tiro a l'aigua, i m'hi passo tot el matí. Resultat: tres onades i unes cremades pel sol bestials, m'havia descuidat de posar-me crema! És dificil agafar onades amb tanta gent, i hi ha molts locals que no en deixen ni una, vaja, que pel tema surf es una merda. I és una llàstima perquè l'ambient del poble està molt be! Parlant amb gent m'expliquen que hi ha un lloc que es diu Playas, que es veu que és molt autèntic, i que hi ha unes onades de la òstia, així que decideixo que el dia seguent men vaig cap allà.


El que té de bo Montañita, però, és que hi pots conèixer molta gent. Em faig amic de seguida d'un americà i tres alemanes que són molt bona gent, i ens passem el vespre coneixent bars. L'endemà fem una sessió de surf al matí però el mar ha baixat bastant. Mengem alguna cosa i m'acomiado d'ells, que tinc ganes de veure si és veritat això de playas. Amb l'americà quedem de trobar-nos el proper divendres, arriben uns cosins seus i anirem de festa per montañita, a veure que tal. A les alemanes ja no les veuré, se'n tornen a casa, quina llàstima... dit i fet faig la motxilla, passo pel poble i 1) em compro una taula de surf ben barata però que està de collons, 2) parlant amb un tio faig un contacte de collons a Playas, ja ho explicaré al seguent capítol, i 3) em vaig a tallar els cabells. Vull dir tallar tallar. Rapat a l'1. La perruquera es pensava que era boig. Però m'agrada bastant, s'hi va més fresc...


I finalment a l'autobús! Bé, tres autobusos, però en dues hores i mitja em plantaré a Playas. Suposo...