dijous, 26 de maig del 2011

De Bali... a Krui!!

Surfejant Uluwatu, esquivant australians
Tornar a Bali! Me'n moria de ganes. Ha començat la temporada seca, i amb ella els vents de sud-est que no paren en tot el dia i bufen offshore perfecte a la costa oest de la península de bukit, on trenquen moltes de les millors onades d'indonèsia, i per extensió del món. Bukit conté, entre d'altres, Bingin, Padang-Padang, Impossibles i sobretot, sobretot, Uluwatu. Una esquerra mítica que captura qualsevol swell que arribi a Bali i el transforma en sessions màgiques per als que baixen el penyasegat, entren a la cova d'uluwatu i surten remant entre les pedres, contra la corrent.

Sona molt màgic i misteriós, però ja no ho és tant... Baixar el penyasegat vol dir baixar unes escales on a banda i banda hi tens bars o botiguetes, entrar a la cova d'uluwatu molts dies vol dir cues, ja que entre surfistes i turistes russos i japonesos es fan embussos. I quan finalment surts remant entre les pedres, davant teu et trobes centenars de surfistes intentant agafar les poques onades que arriben. Pot ser que aquesta onada sigui molt bona, però no val la pena haver-se de barallar amb cinquanta australians per agafar tres onades en tot un dia. Tothom està bastant alucinat de la quantitat de gent que hi ha, segons m'han dit hi ha tanta gent ara com al juliol i agost de l'any passat. Per cert, que a bali hi ha dues temporades: la temporada alta i la temporada molt alta (juliol, agost i nadal).

Fart de tanta massificació, em vaig afanyar a mirar com anar a Krui. Que què és Krui? doncs un poblatxo al sud de Sumatra, una de les illes més despoblades de l'arxipèlag indonesi. Al voltant del poble de Krui hi ha una bona colla d'onades molt bones i amb molt poca gent, per la mateixa raó que a Sumbawa hi havia poca gent: és bastant una missió arribar fins allà! A Sumbawa eren 12 hores de moto i ferri, a Krui són dos avions i vuit hores d'autobús. Poca broma! I un cop allà, igual que a Sumbawa, no hi ha res més a fer que surfejar. Bé, allò és una mica més salvatge, pel que m'han dit a les selves de Sumatra encara hi ha tigres i rinoceronts. La veritat, espero no trobar ni uns ni altres.

Total, que vam comprar els bitllets per anar cap allà: jo marxo avui dia 23, en German marxa el 27, en Jonatan el 31 i en Kazaa tan aviat com pugui. El tio és un despistat i encara no ha comprat els bitllets, però està tan fart com tothom de surfejar bali amb un milió de persones més. En Dani, el de Zarautz, s'en torna a casa a fer una visita d'un parell de setmanes i torna cap a indonèsia, tot i que l'hem estat matxacant que vingui cap a Krui, que segur que serà guapíssim. Serà divertit si tornem a ser la tropa de Sumbawa, trobo a faltar les timbes de poker i les sessions de cine mirant Spartacus (per cert, la millor sèrie de la història sense cap dubte)

Però tot i les massificacions de Bali, també ens ho hem passat prou bé... Han vingut uns amics d'en German, els jordis (tots dos es diuen Jordi) i entre ells, en Pepe (l'altre bomber), En German i la Núria, un altre que es diu Manel que hem trobat per aqui i jo fem un bon ramat de catalans. Ja va ser la òstia ahir quan vam anar a Balangan a surfejar i hi vam trobar un grup de surfistes de Barcelona i... d'Andorra!! si si, surfistes andorrans, el que faltava per veure! I com que el surf no estava per tirar coets, i a part de massificacions les onades aquests dies eren molt petitones, hem sortit algun dia de festeta. La festa a Bali està bé, però un cop al mes, coincidint amb la lluna plena, hi ha una festa que està moooolt bé. Pel que tinc entès, l'única festa a la platja que es fa a tot Bali! La fan en un bar que està a Seminyak i que es diu LaPlancha. Si si, l'amo és un espanyol, i es dedica a vendre una sangria horrible molt i molt cara. Però la festa en si es bestial, tota la platja plena de gent, bona música i bon ambient (res a veure amb el garrulisme de l'skygarden de Kuta) l'únic però, és que la festa es va acabar a dos quarts de quatre. Indignant!! Per altra banda, mentre estàvem tot indignats llançant improperis contra el DJ, vam conèixer uns estudiants que estan a la universitat de Bali estudiant indonesi, becats pel govern indonesi. Bonísiim, són estudiants universitaris de tot el món i el govern indonesi els dóna calés per viure a Bali! Ens van convidar a sopar ahir a casa d'uns mexicans, que ens van fotre un àpat boníssim a base de "fajitas de res". A part dels mexicans també hi havia un polonès, un egipci, una americana... quina enveja, era com un erasmus però tropical. Ostia si me n'hagués enterat abans, d'això!!

Però no tenia gaire temps per quedar-me a parlar de lo maco que és ser estudiant universitari en un pais tropical i amb onades cada dia... havia de fer la maleta, que avui em sortia l'avió a les 6 del matí! Altre cop en German m'ha portat a l'aeroport, al final li hauré de comprar una gorra de taxista. I aqui estic, a l'aeroport de Jakarta esperant per l'avió que em portarà a Bandar Lampung, d'on hauré d'agafar un autobus 8 hores més i ja està, ja seré...