dijous, 17 de juliol del 2008

una mica d'acció



Ahir em van desterrar a Banyoles. Bé, desterrar és un dir, vaig haver de fer una guàrdia de 24 hores al parc de banyoles enlloc de fer-la a Olot. I jo que em pensava que m'avorriria... al matí vaig fer de professor als auxiliars forestals, que es presenten a l'exàmen teòric de les oposicions de bomber. I l'exàmen és dissabte! són les primeres oposicions en dos anys, i el nivell de la gent està altíssim. Molts porten dos anys gairebé sense fer res més que preparar les proves per ser bomber, i es nota. I a la tarda, quan estava pensant que no passaria res de res, truquen. Hi ha trucades que et fan posar nerviós, no saps perquè, ja que el telèfon sona igual si truca la dona d'un bomber que si hi ha una emergència. Però en algunes, inexplicablement, aixeques el cap. I sents la txitxarra. I tots a córrer. Era un paller que cremava, però feia patir més del compte perquè era en una hípica, on moltes vegades guarden la palla al costat dels animals. Però no, no hi havia molt de perill i poques bales (unes 30) comparat amb els pallers gegantins que hi ha al pla de l'estany. Poca estona i entre Banyoles, Orriols i els cracks de Cabanelles ho vam tenir apagat. L'amo de l'hípica convidant-nos a fer una volta a cavall quan volguéssim i nosaltres bruts i cansats cap al parc, va semblar ràpid però vam arribar a quarts de deu. A la nit cap problema excepte 1.- em vaig deixar els llençols, coixi i manta a Olot, i 2.- em vaig descuidar de portar una muda, i vaig haver de rentar la roba i passejarme en boles tot el vespre mentre se m'assecava. I aquest matí, amb la roba mullada altre cop per la pluja de la nit, esperar que el bomber d'Olot que m'havia de venir a buscar anés a Ripoll a buscar-ne un altre i baixés fins a Banyoles. A les 10 tornava a ser a Olot. Moll com un ànec. Però content.